زودپز

برای خیلی از مخاطبانی که بلیت «زودپز» را می‌خرند بیش از آن‌که کارگردان و حتی قصه مهم باشد جاذبه حضور نوید محمدزاده و محسن تنابنده با آن گریم و لباس‌های اجق‌وجق متقاعدکننده است.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - فیلم «زودپز» در سینماهای سراسر کشور اکران شد و تا لحظه انتشار این این گزارش به فروشی بیش از ۴۰ میلیارد تومان دست پیدا کرده است.

آخرین ساخته رامبد جوان کمدی متفاوتی نیست و ساختار فیلم از یک الگوی اجتماعی - انتقادی، مشابه‌ نمونه‌های اولیه‌ای همچون نهنگ‌عنبر، هزارپا و فسیل به یک برداشت هزل و هجو از دهه شصت شمسی می‌پردازد. اغلب این فیلم‌ها نیاز به ستاره‌دارند و بخشی از اهداف فیلم در گیشه‌ها را ستاره‌های سینمایی تامین می‌کنند.

تمسخر دوران موشک‌باران در حالت آماده‌باش جنگی/ پخت و پز شوخی‌های جنسی در «زودپز» +عکس

ماهنامه فیلم درباره اقبال این فیلم به عنوان یک نمونه دیگر از این فیلم‌های گیشه‌ای موسوم به «برفوش» (بفروش سابق) می‌نویسد: برای خیلی از مخاطبانی که بلیت «زودپز» را می‌خرند بیش از آن‌که کارگردان و حتی قصه مهم باشد جاذبه حضور نوید محمدزاده و محسن تنابنده با آن گریم و لباس‌های اجق‌وجق متقاعدکننده است. حتی سر صحنه و در مراحل تولید چنین فیلم‌هایی هم بازیگران پرتقاضای این روزها که گیشه دارند مثل بهرام افشاری و پژمان جمشیدی محوریت بیشتری دارند تا کارگردان؛ چون همه می‌دانند که کل پروژه باید در خدمت سوپراستار باشد و جایی برای چک‌وچانه نیست.

تمسخر دوران موشک‌باران در حالت آماده‌باش جنگی/ پخت و پز شوخی‌های جنسی در «زودپز» +عکس

روند ساخت‌های کمدی‌های نازل هجو با الگو گرفتن از آثار یاد شده، در دو ساله گذشته ناگهان جهشی عجیبی داشت. همانطور که در گزارش‌های پیشین مشرق اشاره شد(اینجا)، روند ساخت فیلم‌های اجتماعی طی سیاست‌گذاری‌های ۲ سال اخیر متوقف و به هر نوع کمدی سخیف، مبتذل، هجو، هزل و...، با هر میزان از شوخی‌های جنسی کثیف (Comedy's Dirtiest ) و وضعیت‌های نمایشی اروتیک مجوز ساخت و نمایش داده شد.

اهداف سینمایی پیشین با بغض‌های مصنوعی نمایشی، ادعای بازگرداندن سینما، روی ریل‌های جریان انقلابی، با مجوز دادن به آثار سخیف و مبتذلی از جنس زودپز محقق شده است!

در تحلیل موقعیت‌های بسیار ناپسند و اروتیک فیلم، رسانه‌ها هموار تیغ تند تیز انتقادات خود را متوجه سازندگان می‌کنند، در حالیکه این انتقادات باید متوجه مدیران و شوراهایی باشد که به این فیلم پروانه ساخت و نمایش داده‌اند.

کارکرد مهم فیلم «زودپز» این است که دست مدیران فرهنگی سابق در وزارت ارشاد را رو می‌کند که به نام جریان نزدیک به انقلاب، به چنین فیلم‌هایی میدان دادند که حتی برای کشیدن مخاطب به داخل سینما، ریشه‌های فرهنگی انقلابی را به سخره می‌گیرد. هر کدام از وزای دولت‌های پیشین اگر به چنین اثری مجوز می‌دادند قطعا در مجلس با استیضاح سرسختانه‌ای مواجه می‌شدند.

تمسخر دوران موشک‌باران در حالت آماده‌باش جنگی/ پخت و پز شوخی‌های جنسی در «زودپز» +عکس

کدام بخش از درونمایه زودپز آزاردهنده است؟

روایت دهه شصتی فیلم درباره شخصیتی به نام قدرت (محمود جعفری) است که در تعمیرگاهش با معشوقه‌اش(گلاره عباسی) وعده کرده است. شبنم برای او آبگوشت بار گذاشته تا بساط لذتجویی او را فراهم آورده است.

داماد بزرگ قدرت سیروس (محسن تنابنده) در طبقه بالای تعمیرگاه مخفی می‌شود و پی می‌برد قدرت در اهتکار اقلام خوراکی ضروری دستی بر آتش دارد. با ورود قدرت به تعمیرگار او با پدرهمسرش درگیر می‌شود. حین این درگیری زودپز می‌ترکد و هر دو آن‌ها از نیم‌طبقه بالای میکانیکی به پایین پرتاب می‌شوند و قدرت فوت می‌کند.

سیروس(نوید محمدزاده) و شاهین به عنوان دامادهای او تلاش می‌کند در جریان موشک‌باران او را شهید جا بزنند.

همسر کاراکتر سیروس(محسن تنابنده)، باجناق شاهین(نوید محمدزاده) فوت کرده است اما او همچنان در خانه پدر همسرش زندگی می‌کند. او مدتی است به دختر عموی همسرش، مهری، علاقه‌مند شده است. مهری چون خانواده‌ای ندارد، با خانواده عمویش زندگی می‌کند و سیروس منتظر فرصت است که با ازدواج کند.

زودپز فرزند نامشروع نهنگ عنبر، هزارپا و فسیل

سه فیلمی که در ابتدای این گزارش به آنان اشاره شد، نهنگ عنبر، هزارپا و فسیل، والدین نامشروع فیلم زودپز هستند و این فیلم از هر کدام این آثار برداشتی ژنتیکی -سینمایی داشته است.

نهنگ عنبر زمینه‌ای را ایجاد کرد تا مسیر شوخی کردن با دهه شصت، دوران اوج انقلاب‌ و جنگ تسهیل شود. در واقع جریان سازی در حوزه سینما برای تمسخر و هجو فرهنگ عامه دهه نخست پس از انقلاب که حاوی ارزش‌های آن دوران است با این فیلم کلید خورد و مابقی آثار این رویه را تثبیت کردند.

تمسخر دوران موشک‌باران در حالت آماده‌باش جنگی/ پخت و پز شوخی‌های جنسی در «زودپز» +عکس

زمانی که فیلم سامان مقدم ساخته شد، عناصر فکری رسانه‌ای وابسته به تیم مدیریت سینمایی، تمام جریان‌های رسانه‌ای خود را همراه کردند تا از گفتمان هجو ارزش‌های دهه شصت در این اثر انتقاد کنند، اما به محض آنکه روی کرسی مدیریتی نشستد همان سیاست‌های پیشین را در پی گرفتند و فسیل، زودپز با استفاده عنصر هجو و تمسخر دهه شصت همراه با شوخی‌های ۳۰+ ساخته شوند.

برای پیش‌گیری از یکسویه نگری کافیست متن مستقل «علی رفیعی وردنجانی» نویسنده کتاب‌ها «وقتی افیلا می‌گرید» و «در جستجوی سینما» را درباره این فیلم مرور کنیم. او در نوشتار مستقلی درباره زودپر می‌نویسد:

۱-مسئله‌ی سکانس ابتدایی فیلم چه بوده که خواسته ثابت کند آنها در حال ضبط ویدئویی هندی بودند که بعد معلوم می‌شود خود فرمانده بسیجی فیلمِ «شعله» رامش سیپی، را از حفظ است؟

۲- ارتباط جاست فرند شده‌ی آن فرمانده بسیجی (روزبه حصاری) با فرمانده‌ی خواهران پادگان (شیرین اسماعیلی) را شکلی از بی‌احترامی به ساحت مقدس رزمندگان می‌دانم.

۳- فیلم خیلی ترحم‌برانگیز نشان می‌دهد وقتی آنها پدرِ با «زودپز» مرده‌ی خود را، که می‌خواهند جای شهید بزنند و روی کول دارند، شیمیایی زده شده! اولاً که هیچ جنگ دیده‌ای، حتی برای من که در فیلم‌ها و کلیپ‌ها دیده‌ام، باور نمی‌کند ردِّ آرد بر آدم‌ها شیمیایی باشد، دوماً فیلم‌ساز درحال بازی کردن با احساسات مردم است. (اینجا) و (اینجا)

تمسخر دوران موشک‌باران در حالت آماده‌باش جنگی/ پخت و پز شوخی‌های جنسی در «زودپز» +عکس

یکی از اشکالات مبنایی فیلم، ضبط ویدئوی رقص هندی در بیابان توسط یک گروه فیلمبرداری غیرقانونی است. در دهه شصت چنین امکانی برای گروه‌های زیرزمینی ساخت موزیک ویدئو از حیث ادوات فنی فراهم نبود.

همین سکانس درونمایه شبه کمدی زودپز را با چالش باورپذیری مواجه می‌کند. برای مخاطب امروزی که درک واضحی از دهه شصت ندارد و داده‌های مجازی را باور می‌کند، نخستین اثر فیلم، القاء سرکوب شادی توسط دستگاه پلیسی بسیج و کمیته است، این بزرگنمایی اولیه اثر برمخاطب تاثیر گذار آنی خواهد گذاشت.

تمسخر دوران موشک‌باران در حالت آماده‌باش جنگی/ پخت و پز شوخی‌های جنسی در «زودپز» +عکس

تجلی گزاره دوم عنوان شده توسط رفیعی، در یکی از سکانس‌ها به هجو شمایل بسیجی‌های دهه شصت منتهی می‌شود، فرمانده بسیجی با "خواهر بسیجی فعال"، مهری، با هم «جاست فرند» هستند.

روابط عاشقانه دهه شصت در اقشاری مذهبی و انقلابی معمولا به خواستگاری و ازدواج می‌انجامید اما صاحبی فرمانده بسیج، روابطی آزاد و امروزی با مهری دارد که عنوان «جاست فرند» در مورد آن مصداق پیدا می‌کند.

در سکانسی مهری در مقابل عشق ورزی سیروس، با عشوه به او می‌گوید: برای او همسر پیدا خواهد کرد، به شرطی که از قدرت اجازه بگیرد تا او همراه برادر صاحبی به خط مقدمه جبهه بروند.

تنزل خط مقدم به مرکزی تفریحی برای توسعه روابط عاشقانه، از ابعاد بسیار سخیفی است که وضعیت جنگی کشور را به یک برداشت سخیف از نوع روابط اقشار مذهبی تنزل می‌دهد.

در سکانسی دونفره، سیروس خطاب به شاهین می‌گوید:مهری زمان تظاهرات(سال ۵۷) چادرش را با دندان‌هایش می‌گرفت و شعار برمرگ شاه می‌داد و از منظر او خیلی اروتیک بوده و ناگهان سیروس بلند می‌شود و دستش را به سوی لباسش می‌برد و دوغی را بیرون می‌آورد.

ساخت فیلم‌های سبک‌سرانه کمدی بیشتر تحت تاثیر این مثل قدیمی است: یه جو از عقلت کم کن هر کار دوست داشتی بکن.

کمدی سازان «برفوش»، از این ضرب‌المثل تاثیر پذیرفته‌اند و در شخصیت‌پردازی یک جو از عقل همه کاراکترها کم می‌کنند و شخصیت‌های اصلی فیلم هر کاری دلشان می‌خواهد می‌کنند.

تمسخر دوران موشک‌باران در حالت آماده‌باش جنگی/ پخت و پز شوخی‌های جنسی در «زودپز» +عکس

در واقع این روش خاص کاستن از عقل شخصیت‌های اصلی، زمینه هجو هر آنچه به عنوان شعارها و ارزش‌های جاری در جامعه است را هموار می‌کند.

با این فرمول شاهین در فیلم با گردنبند SH که شبیه یکی از اقلام تزیینی خواننده‌های لس‌آنجسی است، در مقابل دوربین و گزارشگر تلویزیون «انجز وعده و نصر عبده» (الله وعده خود را به کرسی نشاند) را تمسخر کند. این سکانس شبیه آنچیزی است که رضا عطاران در هزارپا از خود به نمایش گذاشت. رضا عطاران بر سر مزار شهدا قرآن می‌خواند و مخاطب با صدای بلند در سینما می‌خندید. (قرآن خوانده عطاران در هزار پا اینجا)یا درسکانسی که عطاران در فیلم نهنگ‌عنبر با تلفظ اشتباه ماه ذی‌الحجه، موجب خندیدن تماشاگران با صدای بلند در سینماها می‌شد.

دو کاراکتر اصلی فیلم در یکی از سکانس‌های فیلم با لذت عجیبی در مقابل دوربین مشغول کشیدن مواد مخدر هستند و فیلم تصویر بشدت دلپذیری از این فعل را به نمایش می‌گذارد.

با خلق شخصیت‌هایی سبک عقل می‌توان دوران دفاع مقدس را مسخره کرد و با مدیرانی مشابه می‌توان مجوز چنین اثری را صادر کرد. فیلیمی که شرایط جنگی کشور را به نمایش می‌گذارد و مردم زیر آتش موشک‌ها دشمن متخاصم هستند اما عده‌ وسیعی به دنبال موقعیت‌های فرصت‌طلبانه هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 47
  • در انتظار بررسی: 21
  • غیر قابل انتشار: 0
  • BE ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    21 2
    ازین چند دلقک به اصطلاح بازیگر لوده بیشتر ازین هم نمیشه انتظار داشت.
  • هادی IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    15 1
    از فیلمی تنابنده و محمدزاده توش بازی میکنند انتظار از این بیشتر نیست ، احتماا جایزه اسکارم باید بهشون داد!!! چون در وطن فروشی و مبتدذل و سخیف بودن لنگه ندارند- البته مقصر بشتر صداسیما و ارشاد هست که بهشون مجوز میده و ذائقه مردم عوض میکننه. وقتی ذائقه عوض شد دیگه به این راحتی درست نمیشه
  • محمد IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    12 1
    چرابااین وضعیت اجازه ساخت داده شده
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    4 10
    فیلم خوبی بود ک
  • نادر IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    4 13
    الان موفق شدید من را تحریک کنید که فردا که بلیت نیم بهاست با دو تا از دوستان حتما برم و این فیلم را ببینم
  • BE ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    12 2
    ازین چند دلقک به اصطلاح بازیگر لوده بیشتر ازین هم نمیشه انتظار داشت.
  • مهدی IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    10 1
    حوزه ی فرهنگ سال هاست که به حال خودش رها شده
  • علی IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    12 0
    باید به حال سینمای ایران گریست.
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    9 3
    چه اثر سخیف و ضد ایرانی ای! شرم آوره...
  • DE ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    4 11
    فیلم قشنگی بود مخصوصا نوید
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    10 0
    همه فرمایشات متین، اما اگر ریشه ای تر نگاه کنید آن زمان که اکبر عبدی در جبهه شیمیایی میزد در اخراجی های ده نمکی, سراشیبی خیلی تند شد، الان هم شیر فلکه را تا ته چرخانده ان، باید فقط دید که آخر ماجرا به کجا میرسد
  • US ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    11 1
    این دلقک‌های مسخره با این قیافه‌های احمقانه و ابلهانه رو چرا اجازه پخش می‌دین؟ مشکل از وزارت ارشاد هست
  • BE ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    3 9
    واقعا خندیدم. فیلم کمدی خوبی بود
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    2 7
    پرفروش خواهد شد
  • محسن IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    1 0
    همه اش در مورد فرهنگ بناشه گزارشها
  • طاهری IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    8 0
    رامبد جوان واقعا شرم آور است .
  • BE ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    1 7
    واقعا فیلم خوب و کاردرستی بود. همین قدر می ارزید. یه کمدی. بیشتر نه
  • CA ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    2 0
    بعد میگن نظارت نیست
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    1 6
    اثرهای رامبد رو دوس ندارم کلا. اما این بد نبود
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    7 0
    پولم را میخواستم از سینما پس بگیرم. نمی ارزید
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    9 0
    ما که در اون دوره زندگی کردیم می دانیم که بیشتر رزمندگان و اهل جبهه و دفاع مانند فرشتگان آسمانی وارسته و پاک و منزه شده بودند ، گویی همه فضیلتهای عالم هستی در وجود آنان جمع بود
  • SG ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    4 0
    انگار مثلا خیلی فیلم درخشانی بوده!
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    4 0
    وضعیتی که سینمای فعلی و خصوصا شبکه نمایش خانگی با یکمشت لمپن جلف با محتوای سخیف و مستهجن پیدا کرده معلوم نیست با همین فرمون چند سال دیگه میخواد سر از کجا دربیاره . هر چند قبیح ترین شرایط در آینده قابل پیش بینیه
  • دلاوری IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    3 0
    حالا این فیلمها نامشروعن یا هر چی،کل عالم نگاشون کردن ،من نمیدونم چه مافیایی پشت این فیلمهاست
  • US ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    7 0
    ازین رامبد بیشتر انتظار نمیرفت
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    6 0
    فقط همین مونه بود رامبد فیلم بسازه
  • IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    0 2
    موشک بارانش خوب بود. به این ایام میخورد
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    3 0
    شوخی جنسی هم داشت متاسفانه
  • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    3 0
    این لباسها از لباسهایی که محمدزاده در زندگی واقعیش می پوشد بسیار شیکتر و بهتر است.
  • IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    0 0
    این که دهه شصت رو نشون میدن خوبه . اما باید حقیقی باشد وقایع
  • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    1 6
    کمدی یعنی شوخی با همین موارد دیگه. توقع چی دارین؟
  • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    1 0
    راست گفته اند : خواهی که جهان در کف اقبال تو باشد رو مسخرگی پیشه کن و مطربی آموز
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    4 0
    این جماعت با این فیلمهای مسخره بی سر و ته که اصلاً کمدی هم محسوبن می شوند و صرفاً فیلمهایی در جهت گرایش به سمت لهو و لعب و حرکات مسخره و خارج از نزاکت می باشد میخواهند در جهت به تمسخر کشیدن اصالت شخصیت انسان حرکت کنند و تا می توانند خط قرمزهای حیا و عفت را به نابودی بکشانند و همانند هرزهای اروپا و آمریکا با مردم کشورشان برخورد کنند که صد البته باید خود مردم هوشیار باشند تا اجازه تحرک به این جماعت از ریشه فاسد ندهند
  • US ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    5 0
    تهوع آور
  • CA ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    4 0
    اگر وقت یکبار گوششونو درست و حسابی بکشید انقدر علیه منافع ملی لگد نمی اندازند این بازیگرها توی فیلم ها ارتیست بازی در میارند یک تنه یک ارتش و حریفند باورشون شده چیزی هستند مخصوصا این نوید محمدزاده رو باید ممنوع الکار کنید
  • DE ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    4 1
    جناب وزیر ارشاد، آیا این سینما، طراز انقلاب اسلامی و شایسته امت شهید پرور آن است؟ یعنی شما چگونه وجدانتان راضی می شود در برابر این همه لودگی های سخیف و هدایت جامعه به لجنزار نجاست، هیچ اقدامی نکنید؟ چگونه می توانند یک مشت معلوم الحال، درست وسط طوفان نابودی صهیونیزم و آزادی قدس، میان تصاویر روزانه فاجعه بار کودک کشی و نسل کشی در غزه و لبنان، هنوز عصر وزمانه خاندان سلطنت پالانی را تبلیغ کنند؟ آقای وزیر، بیدار شوید! ایران، پایتخت مقاومت اسلامی در جهان است! نگذارید آنرا وارونه معرفی کنند!
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    2 7
    خوب توقع دارید کمدی با چی شوخی کنه؟؟
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    2 5
    کمدی کمدی است. شوخی با وقایع. یعنی چجوری الان باید شوخی کنن ک مشرق این گزارش رو نزنه. موافق گزارش شما نیستم
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    1 1
    نظام اگر واقعاً دنبال پیروزی و محو رژیم کودک کش اسقاطیل هست اول باید تکلیف ستون پنجم آنها را در کشور روشن کند وگرنه این وطن فروش های بی وطن با امکانات گسترده ایی که دارند مخصوصاً در رسانه و فرهنگ جنگ برده را در اذهان کوچک غربگدا و خودتحقیر
  • CA ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    7 0
    همه سلبریتیها دوزاری‌اند مگر اینکه خلاف آن ثابت شود.
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    5 1
    در این فضای جنگی چنین فیلمی جایی از پخش نداره واقعا. مانع اکرانش بشید
  • سروش IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    2 6
    من بعنوان یک رزمنده دفاع مقدس اصلا نقد مغرضانه شما علیه این فیلمدهای کمدی را قبول ندارم و همه اون جریانات اتفاقات واقعی در جامعه بود
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    2 3
    یه چوری گزارش میزنید انگار چی شده حالا
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    4 1
    اینها برای پول همه کار می کنند خود خدا و پیغمبر را هم مسخره می کنند- نمی دانم حیا نمی کنند به جای کمک به حل مشکلات مردم به ان دامن زده تا به یک نان و نوایی برسند خیلی پست و بدبخت هستن
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    3 0
    لباس ها و مدل موها اصلا مال دهه شصت نیست و مربوط به اوایل دهه هفتاد است. از سال ۷۰ تا حدود ۷۳-۷۲ این مدل مو و شلوارهای خمره‌ای مد بود
  • محمد IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    5 1
    نوید که لباسای روزمرشو تو فیلم پوشیده این 2 تا ممنوع التصویر بشن
  • DE ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    4 1
    بنده از کارگردان اعلام برائت میکنم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس